Słowa kluczowe: koszty, leasing, leasing operacyjny, wynajem,

DrukujLeasing i inne


WYNAJEM DŁUGOTERMINOWY - KORZYŚCI

Mało która firma może sobie pozwolić na działalność tylko i wyłącznie opartą na środkach własnych. Większość przedsiębiorców zmuszona jest do pozyskiwania zewnętrznych środków finansowania działalności.

 

Jednym z takich sposobów finansowania jest wynajem długoterminowy czyli Full Service Leasing - forma pozyskania pojazdów na potrzeby działalności przedsiębiorstwa. Aby skorzystać z takiej usługi, klient określa średnie roczne przebiegi pokonywane przez poszczególne pojazdy - na tej podstawie ustala się okres wynajmu oraz wartość końcową (rezydualną) pojazdu po zakończeniu kontraktu.

 

Klient jest obciążany kwotą, która oblicza się, jako różnicę między ceną zakupu (w przypadku wynajmu pomniejszona o rabat, który zazwyczaj uzyskuje usługodawca na zakup auta) a wartością rezydualną pojazdu - im wyższa wartość końcowa, tym korzystniejsza sytuacja dla wynajmującego.
Istotną cechą wynajmu jest brak czynszu inicjalnego, dzięki czemu klient nie musi angażować swojego kapitału. Podstawową zaletą wynajmu są nie tylko korzyści podatkowe, analogiczne jak w przypadku leasingu operacyjnego, lecz także możliwość łatwego zaplanowania wydatków związanych z utrzymaniem floty w założonym okresie. Organizacją napraw, sezonową wymianą ogumienia, ubezpieczeniem i likwidacją szkód czy też zapewnieniem samochodu zastępczego zajmuje się wynajmujący. Klient ma możliwość prowadzenia efektywnej polityki w zakresie transportu dzięki szczegółowym, otrzymywanym regularnie raportom zarządczym.

 

Podsumowując, korzyści, które wynikają z tego rozwiązania to:

  • Możliwość przeznaczenia funduszy, na inny cel.
  • Brak konieczności borykania się z problemami i ryzykiem wynikającymi ze sprzedaży auta firmowego, które zwykle ma duży przebieg i nie jest chętnie kupowane na rynku wtórnym.
  • Prosty sposób budżetowania kosztów obsługi pojazdów - ustala je firma leasingowa, a klient otrzymuje pełne wsparcie podczas wizyt w stacjach serwisowych i w przypadku nieprzewidzianych sytuacji na drodze.

 

Przy rozliczaniu podatku, finansowanie działalności w ten sposób jest traktowane jako leasing operacyjny, a wszystkie koszty wynikające z części finansowej i koszty usług dodatkowych mogą być traktowane jako koszty uzyskania przychodu. Amortyzacji dokonuje usługodawca.
 





Komentarze (0)

Brak komentarzy.

zamknij

Logowanie

Jeżeli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się.

   

Loguj mnie automatycznie przy każdych odwiedzinach serwisu
zaloguj